Munkaidö nyílvántartó rendszer - Használati útmutató - DEMÓ VERZIÓ




Munkaidő Nyilvántartó Program


Felhasználási feltételek



Az EMU program költséghatékony módon kizárólag egyedi azonosítójuk alapján azonosítója a felhasználókat.
A be- és kilépések folyamatosan „naplózásra” kerülnek, amelyet a megfelelő jogosultsággal rendelkező, regisztrált felhasználók az interneten keresztül bármikor lekérdezhetnek.

A rendszer előnyei:
- Percre pontosan következővé válik a munkatársak érkezése - távozása,
- Az adminisztráció megkönnyítése; folyamatos információszolgáltatás;
- Költséghatékonyság.
- Kijelentjük, hogy cégünk a velünk szerződést kötött cégek/intézmények adataiba nem tekint bele, azokat bizalmasan kezeljük, harmadik félnek nem adjuk ki.


Az adatbázisról folyamatosan biztonsági mentés készítünk.
Minden szerződő cégnél / intézménynél megadható egy vagy több IP cím: ilyenkor a program csak a megadott IP címről engedi a használatot.

A program célja
Az emu program nyilvántartja a munkatársak érkezésének és távozásának időpontját egy munkahelyen. Ezekből pedig statisztikát készít. Része egy szabadságterv is, ami automatikusan mutatja a beosztottak szabadságolási tervét.

A program első indítása
Első indításkor válassza az Felhasználók oldalt. A webes verziónál ez az admininsztárto belépése után a beállítások menüpontban valamint a felhasználók menüpontban érhetők el. A program használatához - természetesen - a munkatársak adatainak bevitele szükséges a program adatbázisába.

A program leírása, ismertetése
1. Adatfelvitel
Új munkatárs / rekord felvitele: először nyomja meg az Új munkatárs gombot. Itt töltse ki a kért mezőket, ezek tetszés szerint megváltoztathatók a későbbiekben is.
Jogkörök:
- Vezető: minden oldalhoz, funkcióhoz joga, jogosultsága van,
- Adminisztrátor: nincs joga a kérelmek elbírálásához (szabadság, túlóra), valamint egyedüli joga van az érkezések és távozások utólagos beírásához.
- Alkalmazott: a Munkaidő és a Szabadság, jelszó oldalakhoz van jogosultsága, vagyis az első két laphoz. További ismertető: lásd ott.
Csoportvezető: mindenkinek meg kell adnia, hogy ki az osztály- vagy csoportvezetője, illetve a felettese. Ezért először az igazgatót, majd a többi vezetőt kell felvinni a programba, és utána a beosztottakat. Változás esetén természetesen bármikor módosíthatók az adatok. Akkor fenn, a keresésben kell kikeresni az adott munkatársat, módosítani az adatait, majd Menteni a változásokat. Ha valakinek megszűnik a munkaviszonya, lehet törölni, de amennyiben kitöltésre kerül a Munkaviszony megszűnésének a dátuma mező, akkor az illető már nem tud belépni a programba, illetve nem tudja rögzíteni az érkezését vagy a távozását sem.

Naptár menüpont, távollét igénylések adminisztrációja: itt tudja az adminisztrátor felvinni egy alkalmazott távollétét. Válassza ki a távollét típusát, az alkalmazott nevét, és adja meg a naptárban a kezdő - illetve a végdátumot - majd nyomja meg a Mentés gombot. Amennyiben egy napról van szó, a kezdő és véddátumnak ugyanannak a napnak kell lennie! Engedélyek menüpont: itt a kérelmeket tudja listázni.

2. Beállítások
A program használatbavétele előtt (a munkatásak adatainak felvitele után, vagy közben) meg kell adni ezeket az adatokat. Ebédidő: percben. Az itt megadott érték beleszámít (!) a munkaidőbe. Tehát ha 20 -at (csak számot írjon!) adnak meg, és a munkatárs elmegy ebédelni, ha 20 percen belül visszaér, minden rendben. Ha 20 percnél tovább marad, akkor a 20 percen felüli részt hiánynak számolja a program. Szombati és vasárnapi szorzó: ide is csak számot írjon, lehet 1, 1,5 vagy akár 2 is. Az ide írt értékkel megszorozza a program a szombati és vasárnapi munkaidőt.

3. Munkaidő oldal ( login - főoldal )
Itt történik az érkezések és távozások beírása. Azonosító: ide kell írni az azonosítót. Az azonsító is titkos. Ezután egy kattintással be kell jelölni az érkezés / távozás módját, majd a Mentés gombra kell kattintani. Kész, mindössze ennyi dolga van a munkatásaknak. A helyi hálózatos verzióban a szerveren beállított időt számolja a program, a Webes verzióban is értelemszerűen a szerveren beállított idő számít. Hová, miért: csak a Munkavégzéssel összefüggő távozás, illetve a Távozás haza (túlóra okaként) bejelölése esetén tölthető / töltendő ki. Túlóra percekben: a program csak a leigazolt túlórákat számolja. Itt bejelöli a munkatárs, majd a főnöknek le kell igazolnia. Csúsztatás percekben: ha van igazolt túlóra, akkor ha valaki hamarabb hazamegy, a különbözetet lecsúsztathatja. Az adminisztrátor utólag is beírhatja másnak az érkezését / távozását. Ekkor meg kell adnia legalul a megadott formátumban a dátumot és az időt.
Bejelentkezés: a többi menüpont eléréséhez szükséges. Itt kell megadni a jelszót.

4. Szabadság, jelszó
Ehhez az oldalhoz mindenkinek joga van. A jelszót a jelszó emnüre kattinta lehet megváltoztatni dolgozóként, adminkánt a Beállításoknál lehet ezt megváltoztatni. Szabadság kérelem: válassza ki az igénylő nevét, jelölje be az igényelt nap kezdő és végdátumát, majd mentse a műveletet. Több nap igénylése ( szabadság ) Mivel a szabadság igénylés nem csak hétköznapokra szólhat (hiszen előfordulhat, hogy hétvégére kér valaki szabadságot), ezért egyszerre csak az egymás után eső napokat tudja megadni!

5. Engedélyek / kérelmek
Ehhez a laphoz csak a vezetőknek van joguk. Itt engedélyezhetik a kérelmeket, igazolhatják vagy törölhetik a túlórákat és csúsztatásokat. Pl. lehetséges megoldás, hogy egy szabadságkérelmet először a csoportvezetőnek kell engedélyeznie, majd annak a felettesének is ahhoz, hogy valóban érvényesíthető legyen.

6. Jelenléti ív ( webes verziónál még nem elérhető )
Itt megtekinthető egy alkalmazottnak a napi vagy egy teljes havi részletes érkezése - távozása. A lista tartalmazza a túlórákat és csúsztatásokat, valamint az egyéb távolléteket is. Ehhez a laphoz is csak a vezetőknek és az adminisztrátornak van jogosultsága. A lista nyomtatható, illetve bármikor visszamenőlegesen is lekérdezhető. Régebbi lista lekérdezéséhez álljon a naptáron az adott hónapra. Napi lista lekérdezéséhez a napot is válassza ki.

7. Havi statisztika
Webes verziónál mindenkinek elérhető egy alap havi statisztika a Jelentés (adminnál felhasználók/jelentés) menüben. Itt megtekinthetőek az adott hónapban az érkezések, távozások, engedélyezett túlórák, csúsztatások, illetve az ebédidő hosszúsága. Csak a vezetők és az adminisztrátor jogosult elérni: A jelenléti ívek alapján összesített havi statisztika listázása, itt lehetőség van módosításra is, illetve nyomtatásra.

8. Szabadság terv
Adott adatok alapján a dolgozók engedélyezett szabadságainak egy táblázatban való kimutatása.Nyomtatási lehetőséggel.

<< Vissza a demóhoz <<
<< Vissza a főoldalra <<